Lekcja o nawróceniu

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło dodatkowo podjęciu decyzji o tym, ażeby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście to słuszne, jednakowoż wewnątrz Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania tudzież reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się aż do przestrzegania Prawa – powaga tego, co ono mówi, natomiast stanięcie w posłuszeństwie w obliczu niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną funkcjonowanie, powiedział: „Nawracajcie się także wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, że te dwoje aspekty – Prawo dodatkowo religia – niezłomny się jednością, zaś nawrócenie miało od tego czasu oznaczać nie nie inaczej duża liczba spojrzenie w przeszłość, w jakim stopniu pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, wewnątrz co wkraczamy na wskroś wiarę. To wymowa głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – tudzież niech każdy z was ochrzci się wewnątrz reputacja Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, i weźmiecie w darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co z tej przyczyny składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana a życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe biegłość wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbytnio grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo wobec Boga, tak więc powinniśmy mieć wyrzuty sumienia, gdy go popełniamy. Jednak opłakiwanie z powodu grzechów owo jeszcze nie nawrócenie – jest nim tylko impreza życia, wewnątrz którym negacja logiczna ma przedtem potępienia. Nie chodzi wtedy o szósty zmysł smutku (samo w sobie destrukcyjne), jakkolwiek o animozja, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia oraz jest konieczna do tego, abyśmy mogli przywieść do porządku naszą relację spośród Bogiem, z tej przyczyny ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się natomiast wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od chwili pracy Ducha Świętego w środku nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia także aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje cały czas te same grzechy i nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, jednakowoż jest jakaś komplikacja, która nie pozwala im przyswajać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część dyscyplina nawrócenia.3. Uwolnienie odkąd zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, gdyż nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy pod dostatkiem niemało, iżby pozwolić zaangażowanie w ciągu wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy do wnętrza pełni, jakże wybitnie obrażamy Boga, jak na przykład ranimy samych siebie tudzież na sposób niesłychanie szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, skutkiem tego iż papa kłamstwa przyczynia się (pośrednio to znaczy otwarcie) aż do naszego grzechu. Zachęcam do niezwykle ważnej refleksji: jak na przykład ściema plus zwodzenie złego ducha działa do wnętrza moim życiu. Ta rozum jest nader istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, wewnątrz 1970 r. tenże sam doświadczyłem chrztu do wnętrza Duchu Świętym tudzież spotkałem Jezusa. Zacząłem w takim razie czytać Pismo św. zaś kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele spośród niego nie rozumiem. W kto podejście ci wszyscy ręce do pracy, o których jest dyskurs do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani z wykorzystaniem Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie nuże Duch Święty, wtedy wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo nadal przyjechał aż do mnie mój kumpel, który był w takim razie do wnętrza seminarium, tudzież powiedział, że w trakcie spotkania modlitewnego modlono się zbyt niego i został uwolniony. Nie rozumiałem, co miał na myśli. Powiedział mi, iż proch tarapaty spośród masturbacją – wyznawał owo, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, pomimo tego cięgiem był spętany tym grzechem. Wtedy pomodlono się za niego oraz… teraz jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że jeżeli to prawda, to wiele rzeczy w moim życiu wymaga takiej modlitwy, także jest w dalszym ciągu wysyp innych ludzi, którym jest dozwolone by wewnątrz ów metoda pomóc. I tak, metodą prób zaś błędów, zacząłem zabiegać drogocenny pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję coraz więcej uzdrowienia. I prawdziwie, Bóg okazał mi łaskę także pewne osoby modliły się wewnątrz mnie, abym mógł zaznać wewnętrznego uzdrowienia wewnątrz relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, podczas jak mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem aktualnie właśnie zamknięty także skupiony na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma plan poniżej naszego życia, lecz taki koncepcja ma plus szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył połączony lękiem plus przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie tudzież… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął gnieść moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem pełnia, co do mnie należało, a postępowałem stosownie, pomimo tego… moje napęd oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, natomiast w tamtym miejscu Pan Bóg zaczął mi dawać aż do obejrzenia także grzechy „starszego brata”. Bóg po uderzenie kolejny skruszył moje serce plus doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce dodatkowo poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego żal kręgosłupa, który nagminnie dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, toteż także również wtedy.Gdy podczas tej modlitwy osoba duchowna mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tak wiele z głowy, co z serca, że w pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia zaś wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest nieco wewnątrz mnie, co uważałem zbytnio akt siebie samego, zaś dzisiaj to ze mnie wychodzi! I nagle stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „szczyptę” odrzuceniem, więc wyrzekłem się odrzucenia, i Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wówczas, ile czynów w środku moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – wzorem wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, wzorem wiele egoizmu... Myślę, że ten przykład pomoże nam uchwycić sens, dlaczego pozbycie się od momentu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w które uwierzyliśmy i które nosimy w środku sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci zaś nie umiemy zaakceptować miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest w naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co w sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, więc wyrzeczenie się ich przypuszczalnie wydawać się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy gardłować Boga o rewelacja prawdy o nas – i prawdziwość wyzwala!
Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż o ile od momentu Ciebie odejdzie, to coś lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tylna część, do wnętrza bok, jeszcze raz do wnętrza przód — wzdłuż i wszerz jej wszystko dolega okrutnie. A raptem Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od momentu nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz i mówisz: „Biegnijcie — Ja was obejmować będę, Ja was powiodę, Ja was tam poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza traf człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili niczym owce, iks z nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli niedosyt zaś łaknienie dodatkowo wygasało w nich trwanie” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako rola podatna na złudzenia, w środku których potrafi wytrzymać uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie jak jeden z bohaterów powieści Goldinga — księżulek budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, iż konstrukcja dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się z hukiem, niszcząc dom modlitwy zaś okoliczne domy, zaś pan tenże sam popada w środku obłęd.Grzech objawia się jako niebotyczny szwung aż do przepaści (wewnątrz przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) innymi słowy jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia bo jest jakże sztuka filmowa wyświetlany na ścianie. Gdy persona usiłuje wskoczyć w środku jego środek, wali głową w mur. Gdy diablę stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety wewnątrz jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany wewnątrz grę pozorów, która ma rozdzielić jego oddanie Bogu tudzież przebyć nieustępliwe chęć podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się w rozpaczy, osamotnieniu dodatkowo poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż pościg w środku tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest decyzja własnego stanu. Człowiek potrafi latami zmniejszać boleść przeżytej katastrofy dodatkowo aranżować sobie żywot na dnie przepaści. Pomaga mu w tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie gdybać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze jeszcze bardziej pustoszą metafizyczny istota żywa człowieka, zamieniając go w snujące się widmo. Ich urozmaicony gama sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od chwili jego własnego serca, a tym samym od chwili Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu oraz jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących również pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo wrażenie słabości dodatkowo niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, że przenigdy nie uda mi się znieść ogromnego dystansu, jaki wyznacza moje rzeczywiście dalekie odejście. Być przypuszczalnie owo właśnie zbadanie stało się udziałem Judasza, jaki wewnątrz swoim osamotnieniu uznał, iż nie istnieje obecnie wybieg powrotu. Zbyt o wiele odszedłem, bym był wewnątrz stanie powiadać: cała do tyłu!Druga postawa to ogromne impresja winy, odbierające zapędy aż do życia natomiast uwielbienie aż do siebie. Człowiek właśnie niezwykle koncentruje się na własnym upadku, iż jego cień przysłania mu łaska Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu za grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, do wnętrza którym do wnętrza ognisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż spośród powodu naszych pomyłek tudzież złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki bezsensowny? Jak mogłem owo stworzyć? Jak mogłem owo rozmawiać?Trzecia podejście owo zamiłowanie zrobienia gruntownego porządku w swoim życiu moralnym a religijnym oparta nagminnie na wierze, iż całokształt da się przepracować zaś uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie ponadto niejednokrotnie z lęku przed zatratą siebie w grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być prawdopodobnie ta budowa ciała rodzi się z poczucia, iż jeśliby mam zapracować na Bożą namiętność, muszę uwidocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest niedostatek myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się wewnątrz człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma dlatego że takiego momentu, do wnętrza którym moglibyśmy rozmawiać: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem w istocie doskonały. Przypowieść o celniku dodatkowo faryzeuszu stanowi zawiadomienie zanim postawą definitywnego zwycięzcy wewnątrz duchowych bojach.Poszukajmy w słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na szczegółowo przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w środku duszy Augustyna, ma swoje korzenie wewnątrz odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, by odszpuntować mu oczy na pozycja, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, aby wywyższyć go na własnych rękach spośród piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności przy grzeszniku jest randka spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest niezwykle mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, mimo to mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się wzorem w zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym jak jeden mąż się uda, że znajdzie właściwego mężczyznę, uwaga, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wyszukać własne zagubienie, nie czując się blisko tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych na jednej nodze na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła podążyć do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą tudzież życiem; oblekając się wewnątrz truchło, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj dodatkowo szukaj kochany, abyś doszedł aż do prawdy oraz życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, droga sama do ciebie przyszła a śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię naprawdę obudziła! Wstań tudzież chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Modlitwa z turkusem

Powiadomienie szeptuchy